Leer Zeggen | Feedback Geven
16280
page,page-id-16280,page-child,parent-pageid-16690,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Feedback Geven

Leer het Zeggen

Feedback geven en ontvangen

Herkent u dit?

  • Er wordt veel niet uitgesproken, dus er blijft veel onder de tafel. Dit heeft een negatieve invloed op de sfeer en de effectiviteit van het werk.
  • Medewerkers durven elkaar niet aan te spreken, omdat ze bang zijn de relatie te verstoren.
  • Medewerkers praten meer over elkaar dan met elkaar en dat heeft een nadelig effect op de werksfeer.
  • Medewerkers willen wel, maar weten niet goed hoe elkaar opbouwend aan te spreken.

 

Moeten de medewerkers kanjers worden in feedback geven en ontvangen?

Wilt u het bedrijf zijn met de open aanspreekcultuur waardoor de kwaliteit op de werkvloer hoog is?

Assertiviteit training

Feedback in de praktijk

Leer Zeggen heeft een intensieve training die helemaal afgestemd is op de ambities van de organisatie en de dagelijkse praktijk. Een combinatie van leren en genieten van successen om tot concrete resultaten te komen. Feedback is het teruggeven van informatie aan iemand over hoe zijn of haar gedrag overkomt, waargenomen, ervaren en begrepen wordt. Tijdens deze feedbacktraining leert men feedback te geven en te ontvangen en is veel aandacht voor de manier waarop gecommuniceerd wordt. Centraal in de training staan de vragen: Wat denk en voel ik? Wat zeg ik? Hoe zeg ik het? Wat wens ik?

 

Bij Leer Zeggen leer je

  • concreet en helder volgens de juiste feedbackregels te verwoorden;
  • feedback als onderdeel van het dagelijks werk toe te passen;
  • inzicht te krijgen in het eigen gedrag en het gedrag van anderen;
  • feedback te zien als een mogelijkheid voor persoonlijke groei;

Opzet training

De training bestaat uit 2 dagen of 4 dagdelen bijeenkomsten. Hierin staan centraal:

  • feedback geven en ontvangen;
  • communicatieve vaardigheden en communicatiestijlen;
  • inzicht in het eigen gedrag en het gedrag van de ander;
  • feedbackregels voor het geven en ontvangen van feedback;
  • omgaan met weerstand en emoties;
  • belemmerende overtuigingen;
  • leren zeggen van de gedachten, het gevoel en gedrag;
  • do’s en don’ts bij feedback geven en ontvangen;

 

Er wordt niet alleen geleerd op trainingsdagen maar vooral door oefening in de werkomgeving. De medewerkers krijgen praktijkopdrachten die ze grotendeels uitvoeren tijdens hun werk. Om er voor te zorgen dat het geleerde op langere termijn merkbaar blijft, staan worden praktijk en theorie gekoppeld en staan zelf- en teamreflectie centraal. Door het kijken naar de eigen en elkaars kwaliteiten en het geven en ontvangen van feedback (Feedbackcyclus, Bolle & van Meelies, 2014) wordt effectiever geleerd.

Voor wie

Professionals in onderwijs, kinderopvang, welzijnsinstellingen, jeugdzorg en jeugdgezondheidszorg. Aantal deelnemers: maximaal 14.

 

Kosten

In company-prijs: € 870,00 per dagdeel of € 1.400,00 per dag, excl. inzet trainingsacteur à € 440,00 per dagdeel.

 

Aanmelden

Bent u pedagogisch medewerker en / of leidinggevende en heeft u interesse in de training? Neem dan contact op met Jacqueline Siteur.

Interesse in de Training? Neem contact op!